Logo Design Branding Logo Design Branding Logo Design Branding
Αν πιστεύετε πως οι εταιρείες μέσα από τη διαφήμιση και το δημιουργικό που δημοσιεύουν πωλούν μόνο τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους, μάλλον κάνετε λάθος.
Τι είναι το brand και τι είναι το branding;
Όταν χρησιμοποιούμε τον όρο brand για να μιλήσουμε για μία επιχείρηση αναφερόμαστε στη συνολική ταυτότητα που έχει δημιουργήσει, την ιστορία που «αφηγείται» μέσα από την ύπαρξή της και όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της.
Η διαδικασία της επένδυσης αυτών των στοιχείων στην ύπαρξη μιας επιχείρησης ονομάζεται branding και αποτελεί τον γνώμονα για κάθε στρατηγική marketing που επιδιώκει να ακολουθήσει η επιχείρηση. Στη διαδικασία αυτή περιλαμβάνονται φυσικά τα υλικά που υποστηρίζουν το brand, όπως λογότυπο, τα χρώματα, το ύφος ομιλίας κ.λπ.
Ο στόχος του branding, δηλαδή της δημιουργίας και διατήρησης αυτής της ταυτότητας, είναι να κερδίσει μία θέση στο μυαλό και στη σκέψη του κοινού-στόχου. Έτσι, όταν προκύπτουν ανάγκες που καλύπτονται από τις υπηρεσίες του brand, οι άνθρωποι απευθύνονται εκεί.
Γιατί το branding είναι σημαντικό;
1. Επηρεάζει τις αποφάσεις των πελατών
Το branding μπορεί να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για το αν ο πελάτης θα ολοκληρώσει μία αγορά. Ο καταναλωτή είναι πιο πιθανό να αγοράσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία αν το αυτό του χαρίσει μία αίσθηση ικανοποίησης που προκύπτει είτε από το κύρος που το brand κατέχει στην αγορά, ή και από τη φιλοσοφία που αυτό πρεσβεύει. Περίπου το 67% λέει ότι οι μάρκες από τις οποίες επιλέγουν να αγοράζουν τον κάνουν καλύτερο άνθρωπο.
2. Χτίζει ταυτότητα
Το brand εκτείνεται πέρα από το προϊόν ή την υπηρεσία μιας εταιρείας και το branding προσφέρει ταυτότητα στην επιχείρησή σας. Δίνει στους καταναλωτές κάτι να ταυτιστούν και να συνδεθούν μαζί τους πέρα από το προϊόν ή την υπηρεσία που αγοράζουν στην πραγματικότητα.
3. Δημιουργεί μνήμες
Αυτό που θέλει μία επιχείρηση είναι να χαράξει μία εμπειρία στη μνήμη των καταναλωτών. Το σωστό branding κάνει την επιχείρησή σας αξέχαστη, καθώς αποτελεί το πρόσωπο της εταιρείας σας και βοηθά τους καταναλωτές να διακρίνουν την επιχείρησή σας σε κάθε μέσο.
4. Ενισχύει τις διαφημιστικές ενέργειες
Η ύπαρξη ενός brand το οποίο έχει στηθεί ολοκληρωμένα και διατηρεί με συνέπεια τις χαρακτηριστικά του χαρίζει bonus στις αποδόσεις των διαφημίσεων. Βοηθά τις προωθητικές σας ενέργειες να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα (brand awareness) και βελτιώνουν συνολικό τον αντίκτυπό τους.
Πώς δημιουργείται ένα brand;
- Καθόρισε το κοινό στόχο
Εάν το brand δεν έχει απήχηση στο κοινό, δεν θα φέρει αναγνωρισιμότητα, εμπιστοσύνη από τους πελάτες και έσοδα.
- Όρισε τον “στόχο” που θέλεις να μεταδόσεις
Μεταδίδοντας γιατί υπάρχει το brand και για ποιό λόγο το κοινό πρέπει να ενδιαφερθεί γι’ αυτό, αποτελεί βασικό στοιχείο του branding και είναι απαραίτητο για τα επόμενα βήματα.
- Καθόρισε τις αξίες, τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη του brand
Τι είναι αυτό που κάνει ένα brand ξεχωριστό και γιατί διαφέρει από όλα τα υπόλοιπα στο είδος του;
- Δημιούργησε τα οπτικά (λογότυπο, χρωματική παλέτα, το μόττο κ.λπ)
Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω βήματα, η σύνθεση ενός μοναδικού λογοτύπου, η επιλογή ελκυστικών χρωμάτων και η δημιουργία «πιασάρικων» συνθημάτων θα πρέπει να γίνουν με πρωτοτυπία και συνοχή.
- Βρες τη «φωνή» του brand
Το ύφος που χρησιμοποιεί ένα brand θα πρέπει να επιδιώκει και να επιτυγχάνει τη σύνδεση με το κοινό.
- Χρησιμοποίησε το brand παντού
Για να μπορέσει το branding να είναι επιτυχημένο, η ταυτότητα που έχει δημιουργηθεί θα πρέπει ενσωματωθεί σε κάθε εκατοστό της επιχείρησής.