Strategic marketing Email marketing Strategic marketing Email marketing Strategic marketing Email marketing
Το email marketing είναι ένα βασικό συστατικό που πρέπει να περιλαμβάνει μία ολοκληρωμένη στρατηγική για αποδοτική παρουσία στο διαδίκτυο. Αποτελεί έναν οικονομικά αποτελεσματικό και αποδοτικό τρόπο προσέγγισης δυνητικών και υπαρχόντων πελατών, αύξησης της αναγνωρισιμότητας (brand awareness) και φυσικά αύξηση των πωλήσεων.
Το email marketing περιλαμβάνει την αποστολή email:
– Με ενημερωτικό περιεχόμενο
– Διαφημιστικό περιεχόμενο
– Αποστολές εκπτωτικών κωδικών και κουπονιών
Γιατί είναι σημαντικό το email marketing;
Στοχευμένη επικοινωνία: Το email marketing επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν στοχευμένα το κοινό τους, γνωρίζοντας ακριβώς σε ποιον επικοινωνούν το μήνυμά τους. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να προσαρμόσουν την επικοινωνία τους ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του κοινού τους και κατ’ επέκταση να πετυχαίνουν υψηλότερη αλληλεπίδραση, αύξηση των πιστών ακολούθων και αύξηση των εσόδων τους.
Οικονομία: Το email marketing είναι ίσως ο φθηνότερος τρόπος προσέγγισης των πελατών για μία επιχείρηση online. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μεθόδους marketing, δεν υπάρχει κόστος εκτύπωσης ή αποστολής και αυτό το καθιστά ιδανική επιλογή για μικρές ή νεοφυείς επιχειρήσεις με περιορισμένο budget.
Εύκολη εξαγωγή αποτελεσμάτων: Οι καμπάνιες μέσω email είναι εύκολο να παρακολουθούνται, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να μετρούν την αποτελεσματικότητα σε πραγματικό χρόνο. Μετρήσεις όπως τα ποσοστά ανοίγματος, οι αναλογίες click προς αριθμό εμφανίσεων και τα ποσοστά μετατροπών μπορούν εύκολα να παρακολουθηθούν, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά των πελατών.
Δημιουργία σχέσεων: Αυτό που βοηθά μία επιχείρηση να επιβιώσει και να ανθίσει ακόμη περισσότερο είναι οι σχέσεις της με τους ανθρώπους και τους συνεργάτες γύρω της. Το email marketing υποστηρίζει τη δημιουργία μίας κοινότητας που περιστρέφεται γύρω από την ιδέα και τη φιλοσοφία της επιχείρησης, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της.
Δημιουργία στρατηγικής για email marketing
- Όρισε το κοινό σου
Όταν μία επιχείρηση έχει κατανοήσει τι θέλουν οι άνθρωποι που επιθυμεί να προσελκύσει ή να διατηρήσει στο κοινό της, μπορεί να προσαρμόσει τις καμπάνιες email στις ανάγκες τους. - Χτίσε μία λίστα email
Η λίστα με τα emails των ανθρώπων που αλληλεπιδρούν σε φυσικό ή ψηφιακό επίπεδο με μία επιχείρηση είναι πολύ σημαντική, ακόμη κι αν μέσα στη στρατηγική σου δεν περιλαμβάνεται το email marketing. Καταγράφοντας αυτή την επιπλέον πληροφορία για τον πελάτη, ανοίγεται ένα ακόμη πιθανώς δρόμος επικοινωνία για το παρόν ή το μέλλον. - Βάλε στόχους
Προτού ξεκινήσεις να σχεδιάζεις μία καμπάνια, όρισε το στόχο της. Γνωρίζοντας ποιός είναι ο σκοπός αποστολής ενός email, η δομή του οργανώνεται με συγκεκριμένο τρόπο, η ώρα αποστολής, το μέρος του κοινού που το λαμβάνει και το κείμενο που το συνοδεύει διαμορφώνονται ανάλογα. - Επέλεξε τον τύπο των καμπανιών
Υπάρχουν διάφοροι τύποι καμπανιών που εφαρμόζονται στο email marketing. Ανάλογα με τους στόχους, επιλέγεται η κατάλληλη καμπάνια για την προώθηση του μηνύματός.
- Αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα
- Αύξηση αναγνωρισιμότητας του brand (brand awareness)
- Αύξηση των πωλήσεων
- Δώρα, εκπτωτικοί κωδικοί
- Ενημερωτικά μηνύματα
- Βγάλε πρόγραμμα
Θέτοντας ένα πρόγραμμα στον τρόπο που αποστέλλονται τα emails στο κοινό σου, εκπαιδεύεις τους ανθρώπους στη γλώσσα σου και ξέρουν ακριβώς τι να περιμένουν από εσένα.
Έτσι, οικοδομείται εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο πλευρών.
- Μέτρησε τα αποτελέσματά σου
Η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων της κάθε καμπάνιας θα σε βοηθήσει να λαμβάνεις ανατροφοδότηση και να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές στη στρατηγική σου που θα σου θα αποφέρουν μεγάλα αποτελέσματα.